Brev:
Er én flaske om dagen nok?
16. september 2009
Alder:
8 mdr.
Er én flaske om dagen nok?
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar vedr. storebrors renlighed. Vi håber det snart går i den rigtige retning igen. :-)
Jeg har allerede et nyt spørgsmål, dette drejer sig om lillebror Daniel.
Daniel har længe spist så godt af sin "rigtige" kost, at det ikke har været nødvendigt med supplerende flasker med mme. Derfor har vi den sidste tid kun givet ham én flaske om dagen, nemlig godnat-flasken. (Den tror jeg i virkeligheden heller ikke er nødvendig, men vi fortsætter fordi det er en hyggelig del af aftenrutinen).
Vi bruger sødmælk hvis vi skal bruge mælk i hans mad, og han får sødmælk og vand af kop, men han drikker sjældent ret meget.
Han får naturligvis jerndråber.
Er det ok at han ikke får mere mme end det? Og skal vi i så fald være opmærksomme på at han skal have en vis mængde sødmælk i løbet af dagen istedet?
Til orientering får du lige en oversigt over Daniels dag:
- Morgenmad: havregrød m. banan (spiser en stor portion!)
- Sover formiddagslur og får sjældent mellemmåltid her - hvis han gør er det gerne A38 m. frugtstykker eller en bolle som han selv gnaver af.
- Frokost: Rugbrødshapsere m. pålæg efterfulgt af øllebrød.
- Sover lang middagslur (2-3 timer).
- Eftermiddag: A38 m. frugtstykker eller bolle med smør, som han gnaver af.
- Sover kort eftermiddagslur.
- Aftensmad: Som vi andre - f.eks. kartofler eller pasta med sovs og kød/fisk i små bidder.
- Sengetid: Flaske m. mme
Han har altid sovet igennem og har aldrig haft brug for flaske om natten. En gang imellem er han meget sulten lige når han vågner, og vi må give ham en flaske for at det går hurtigt, men for det meste kan han sagtens vente på havregrøden.
Er planen ok, selvom han ikke får meget mælk? Han trives fint og lader ikke til at mangle noget.
Hilsen Tania